Dlaczego warto systematycznie chodzić na masaż?

Dlaczego warto systematycznie chodzić na masaż?

Wiele osób traktuje masaż jako luksus, co sprawia jedynie przyjemność, lecz ma niewielki wpływ na zdrowie. Szczerze przyznam, że wcześniej też tak myślałam, ale odkąd zaczęłam swoją przygodę z terapią manualną zmieniłam swoje zdanie o 180 stopni.

Tymczasem masaż to podstawowy zabieg pielęgnacyjny, którego korzyści wykraczają daleko poza zwykły relaks. W rzeczywistości masaż jest formą leczenia, terapią holistyczną, wywierająca pozytywny wpływ na każdą część naszego ciała. Ma on również działanie profilaktyczne. Nie wierzysz?

NIE WIERZĘ, ŻE MASAŻ POMAGA

Tu nie chodzi o wiarę. Nie jest to placebo. Jedną z najstarszych terapii nam znanych jest masaż. Już 3000 lat p.n.e. odnotowano w dziele chińskim Kung-Fu wzmiankę o leczeniu przez masaż. Obecnie znajdziemy tysiące publikacji medycznych, statystyk i wyników badań, udowadniających skuteczność masażu w leczeniu chorób, zmniejszeniu nasilania objawów chorobowych i zapobieganiu chorobom.

NO OK, ALE CO DOBREGO MOŻE DAĆ MI MASAŻ, JEŻELI NIC MI NIE DOLEGA?

Nawet jeżeli pominiemy ten fakt, że masaż jest niezbędnym i ważnym elementem w leczeniu różnych jednostek chorobowych i zmniejszeniu dolegliwości bólowych – wpływa on korzystnie na cały organizm. Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań, warto z niego korzystać jeśli chcemy jak najdłużej cieszyć się zdrowiem psycho-fizycznym. Pamiętaj: lepiej zapobiegać, niż leczyć (Hipokrates).

TO W JAKI SPOSÓB MASAŻ WPŁYWA NA MÓJ ORGANIZM? ( Uwaga, w tym momencie poczujesz się jak na lekcji anatomii, ale nudno nie będzie, zatem przeczytaj do końca)

1) Daję ulgę napiętym mięśniom

  • tkanka mięśniowa jest lepiej zaopatrywana w tlen i substancje odżywcze
  • mięśnie ulegają rozluznieniu, zwiększa się wydajność pracy mięśni

2) Poprawia stan i wygląd skóry

  • ułatwia oddychanie skórne,
  • usuwa martwy naskórek
  • poprawia czynność wydalniczą gruczołów łojowych i potowych
  • poprawia dotlenianie i odżywianie skóry

3) Zwiększa elastyczność i ruchomość stawów

  • zwiększa elastyczność i wytrzymałość ścięgien, więzadeł i zarazem stopień ruchomości stawu
  • szybciej przywraca zdolność stawów do pracy, a ryzyko kontuzji zmniejsza do minimum

4) Usprawnia działanie układu krwionośnego, limfatycznego, oddechowego, nerwowego, pokarmowego (zwiększa zasilanie organów w tlen i substancje odżywcze, zwiększa tempo wydalania z organizmu produktów rozpadu, ułatwia pracę serca )

5) Zwiększa poczucie własnej wartości

6) Relaksuje i redukuje stres


Jeżeli nadal nie jesteś przekonany, że to prawda – cóż, musisz przetestować osobiście – inaczej się nie da 🙂